marți, 14 aprilie 2009

Voluntariatul....

            Am inceput sa scriu acest articol deoarece o prietena,Ada,mi-a spus parerea unor pusti de clasa a VI a,sau ceva de genul despre voluntariat.Pentru ei  voluntariatul inseamna munca in folosul comunitatii adica strangerea gunoaielor si alte activitati de genul asta 'degradante' pentru ei. Ma gandesc ca in cls a VI a pentru mine voluntariatul era 'godlike' sa spun asa.Nu prea le aveam eu cu astea,dar macar auzisem de voluntariatul la Crucea Rosie si stiam ce fac oamenii aia...macar ca suntem obligati de cativa ani incoace sa cumparam calendare de la Crucea Rosie la preturi exorbitante(adica mi se pare enorm 2,5 RON pt o bucata de carton) desi ni se baga placa 'banii sunt pt o cauza buna'.Nu suma in sine ma enerveaza ci placa asta pusa ca pt prosti si ma enerveaza foarte tare statul roman care ar putea sa finanteze ONG-ul de genul asta in loc ca parlamentarii si toti cei din viata poltica sa schimbe mobilierul in fiecare an,sa beneficieze de nenumarate concedii gras platite etc.,cu alte cuvinte,dupa ce fura ca porcii an de an si mai au si deficit bugetar nu sunt in stare sa bage banii in ceva cu adevarat important.Dar sa revenim la oile noastre.Cand eram de varsta lor nu ma interesa voluntariatul,dar macar aveam o parere buna despre el si stiam de importanta lui.

                In zilele noastre in care accesul la informatie este aproape nelimitat mi se pare aberant sa ai o parere gresit formata din cauza dezinformarii.Dar mai exista si cei care dispretuiesc voluntariatul din cauza ca ei considera ca este o pierdere de timp,ca numai soarecii de biblioteca merg acolo si asa mai departe.Nu neg ca exista si oameni de genul asta,dar majoritatea oamenilor pe care i-am intalnit de cand fac voluntariat sunt oameni perfect normali,oameni cu care m-am inteles bine...ce pot sa spun...Elevul/Studentul normal,nimic iesit din comun(in conditiile in care fac voluntariat de un an jumate aproape).Cunosc persoane care le ascund prietenilor ca fac voluntariat doar pentru ca prietenii ii desconsidera pentru asta.Cred ca asta spune totul.Daca, consideri ca unele activitati de voluntariat nu sunt 'demne' de tine atunci cauta ceva care sa iti solicite mai mult intelectul daca dai pe dinafara de ingamfare.Totul e sa vrei.Pentru ca nu cred ca cineva a fost trimis sa dea cu sapa impotriva vointei sale.

              Momentan nu mai am nici timp,nici inspiratie.Poate voi mai reveni asupra subiectului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu