duminică, 12 aprilie 2009

LEAD - The power to succed

LEAD este asociatia pentru care eu fac voluntariat.Dupa cum spune si numele aceasta asociatie incearca sa dezvolte abilitatile de leadership si incearca sa ajute tinerii sa se formeze profesional si vocational.Momentan eu sunt implicata in doua proiecte ale acestei asociatii:

1.PLAY(Promoting Leadership Trough Active Youth) este un proiect care isi propune sa dezvolte abilitatile de leadership ale elevilor din gimanziu,in general.Proiectul PLAY isi propune sa dezvolte prin metode de educatie non-formala si actiuni interactive (concursuri si competitii, cluburi, dezbateri), abilitati de leadership in randul elevilor cu varste cuprinse intre 10 – 14 ani, inclusi in invatamantul primar si gimnazial. Prin mai multe module copiii trebuie sa dobandeasca anumite abilitati sau sa le dezolte pe cele pe care le au deja.Munca de voluntar presupune sustinerea unor ore in care sa fie strabatute aceste module.Adica voluntarul merge la clasa respectiva in ora de dirigentie,stabileste partea teoretica a modulului,adica informatiile cu care trebuie sa ramana modulul,iar dupa aceea se desfasoara anumite activitati menite sa starneasca interesul si cooperarea copiiilor,dar care totusi sa ii ajute sa fixeze cunostiintele dobandite.Alta chestie draguta este faptul ca pentru fiecare ora copiii trebuie sa realizeze un proiect in care sa ultilizeze materiale reciclabile,iar pe acel proiect vor primi puncte PLAY.La sfasitul anului scolar se va organiza o competitie si se va lasa cu premii.

2.YPD(Young Project Developers) este un proiect care se adreseaza elevilor de liceu.Dupa cum spune si numele elevii selectionati sa participe la acest proiect vor dobandi cunostinte importante pentru elaborarea si managementul unui proiect,cunostiinte ce le vor fi foarte utile pentru formarea profesionala.Elevii vor fi impartiti in grupe pentru a elabora niste proiecte,iar in urma unei competitii,proiectul castigator va fi finantat si ajutat sa fie pus in practica de catre LEAD.Ca si voluntar exista doua optiuni:poti sa fii trainer(nu cred ca este necesar sa spun ce inseamna asta) sau project-coach(adica trebuie sa fii la dispozitia elevilor pentru eventuale intrebari,indrumari etc.).

Acum intervine desigur intrebarea:de ce sa faci voluntariat?Parerea multora este ca voluntariatul este o pierdere de vreme.La inceput eu m-am decis sa fac voluntariat pentru ca am vrut sa fac ceva meaningful,dintr-un scop egoist as putea spune.Si nici macar nu pot sa afirm ca imi placea la inceput...era doar ceva ce trebuia facut si care imi manca timpul,dar cu timpul a inceput sa imi placa ceea ce faceam si acum fac voluntariat numai din placere si din entuziasm.Daca va intereseaza sa va implicati in LEAD lasati-mi adresa de e-mail sau ceva si se rezolva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu