miercuri, 27 mai 2009

Train of Trainers ~ Suceava

Train of Trainers este un curs tinut de asociatia LEAD,din care fac parte,pentru a forma traineri,asa cum ii spune si numele.Ca sa fiu mai concisa este un curs de formare pentru formatori...stiu ca suna ciudat,dar asta inseamna sa fii un trainer...sa formezi persoane. De ce vreau sa scriu despre acest curs?De ce ar interesa pe cineva cum am fost eu la Suceava? Dar nu despre asta este vorba.Este vorba despre ceea ce poti sa faci numai daca iti dedici timpul liber acelui lucru.Revenind la articolul mai vechi despre parerea unor pusti despre voluntariat....este trist ca foarte multa lume are aceeasi parere:ca voluntariatul este o pierdere totala de vreme. De aceea nu mai incerc sa conving lumea doar prin vorbe goale asa ca m-am decis sa le arat ce oportunitati poti avea si sa ii las pe ei sa decida.
T.O.T a fost un curs tinut la Suceava pe perioada 15-17 mai.In aceste trei zile am trecut prin mai multe teme cum ar fi comunicarea verbala si non-verbala,public speaking, abilitate si competenta,receptivitate,dorinta si vocatia de a fi trainer etc.Nici pe mine nu m-a convins la inceput.Ma gandeam ca nu se poate schimba nimic in mine in 3 zile.M-am inselat oricum foarte tare.Credeam ca o persoana care vorbeste in fata mea pentru trei zile nu poate realiza nimic,ca e inutil.Culmea este ca intr-adevar acest curs a reusit sa schimbe ceva in mine. Am cunoscut oameni de varsta mea si am inceput sa ma compar cu ei,sa invat ceva din experienta asta,sa iau cate ceva de la fiecare si sa folosesc ceea ce iau pentru a ma imbunatati ca sa spun asa.Sa ating un nivel mai mare,sa ma depasesc cu fiecare experienta.In primul rand mi-am imbuntatit foarte mult partea de public speaking...cu cel putin 30% spun eu.Am invatat sa fiu mai relaxata in preajma oamenilor pentru ca nu toti ma judeca la sange cum ma asteptam eu sa fie.
De asemenea mi-am imbunatatit si partea de socializare:am vorbit,am ras,m-am distrat cu oameni pe care ii cunosteam de cateva ore.A fost o experienta minunata.M-am schimbat putin prin contactul cu aceste persoane pt ca,de fapt,oamenii se schimba prin socializare. De ce? Pentru ca fiecare om vede la altcineva ceva ce ii place.Preia acel 'ceva' si il transpune peste ceea ce este deja si mai adauga ceva la colajul care se formeaza incet,incet, ca si adancirea circumvolutiunilor pe creier.Poate ca e o analogie tampita,dar ma intelegeti voi. Cand cineva iti impartaseste conceptiile lui,cand vezi lumea din alta perspectiva,suprapui aceasta imagine peste ceea ce esti deja.O parte,mai mica sau mai mare,ramane lipita de tine,restul se duce.Si asa,incet, incet te formezi ca si persoana pentru ca ceea ce ramane de la ceilalti este inglobat in persoana ta,intocmai ca si aluviunile care sunt aduse de apa si raman depuse intr-o anumita zona.
In cateva cuvinte T.O.T mi-a imbunatatit competentele,dar mi-a "imbunatatit" si personalitatea...pentru ca ceva a ramas.

" If we don't change,we don't grow.If we don't grow,we aren't really living"

2 comentarii:

  1. Hello, tanks for see my blog.
    Nice to meet you.
    I'm from Barcelona and I love Japanese culture
    See you!

    RăspundețiȘtergere
  2. good to know this. hello from iuli (sv, host:P...u know)

    RăspundețiȘtergere